Op naar Kumasi - Reisverslag uit Accra, Ghana van Melissa Koetter - WaarBenJij.nu Op naar Kumasi - Reisverslag uit Accra, Ghana van Melissa Koetter - WaarBenJij.nu

Op naar Kumasi

Blijf op de hoogte en volg Melissa

16 Oktober 2013 | Ghana, Accra

Vandaag was de laatste dag in Accra en het pink hostel.
Morgenvroeg om half 6 moeten we al in de bus zitten richting kumasi, dan ontmoeten we onze host family en zien we het weeshuis waar anna en ik de komende 7 weken zullen wonen en werken. Ik heb er erg veel zin in maar ik zie wel op tegen de busreis(5 uur)

Vandaag hebben we kookles gehad, we hebben een gerecht gemaakt dat 'red red' wordt genoemd. Met fried plantain(bakbanaan) en bonen, dit was er lekker! Daarna hebben we dans en drum les gehad. Het drummen ging goed maar dat dansen is niks voor mij haha, ben daar niet zo goed in ;)
En vanavond hebben we in een typisch ghanees restaurant gegeten, fufu ook een typisch ghanees gerecht, erg lekker. Zoals het hoort met de hand gegeten. Het eten bevalt me tot nu toe erg goed hoor, een beetje heet maar erg lekker!
Ook zijn we met de trotro geweest, appart haha..
Nu ga ik gauw slapen, in kumasi helaas niet meer de luxe van wifi :( Dus dat wordt even afkicken ;) Alleen internet in de weekenden als we de internetcafe's bezoeken..

Wat ook erg wennen is dat je moet uitkijken waar je loopt want er zitten behoorlijke gaten en kuilen in de weg, een grote uitdaging haha!
En voor ik hier heen ging dacht ik dat ik wel wat gewicht zou verliezen vanwege ander eetpatroon maar nu denk ik dat ik tonnetje rond trrugkom :p het is hier heel normaal om zowel met lunch als met diner warm te eten.. Lekkeraar ff wennen pfff

Ik vind het tot nu toe echt fantastisch hier! En ook al lopen ze overal ik blijf me verbazen over de manden en grote schalen die de vrouwen op hun hiifd dragen.. Ben benieuwd hoe ghana eruit ziet outside the big city..

Dat was het voor vandaag, tot snel! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Melissa

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 5536

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 08 December 2013

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: