Bekwai - Reisverslag uit Bekwai, Ghana van Melissa Koetter - WaarBenJij.nu Bekwai - Reisverslag uit Bekwai, Ghana van Melissa Koetter - WaarBenJij.nu

Bekwai

Blijf op de hoogte en volg Melissa

19 Oktober 2013 | Ghana, Bekwai

Na een busreis van 5 uur zijn we aangekomen in kumasi.
Hier werden we opgehaald door onze host family.
Erg lieve mensen. De kinderen zijn ook erg leuk!
Vanuit kumasi is het ongeveer een uur rijden naar het dorpje bekwai waar onze host family woont.

Voor afrikaanse begrippen is het hier redelijk luxe. Anna en ik delen samen een ruime kamer en we hebben onze eigen badkamer met douche en toilet.
Er is alleen geen warm water maar heel eerlijk gezegd mis je daar weinig aan met deze temperaturen.
Het is erg interessant om van dicht bij mee te maken hoe deze mensen leven.

Gisteren zijn we voor het eerst bij het weeshuis geweest om kennis te maken. Een erg mooie plek. Er is ook een nederlands stel aan het werk, zij zijn daar al 3 jaar aan het werk, erg bijzonder! En er is nog een andere nederlandse vrijwilligster, dus het is fijn dat ik ook weer even in mijn eigen taal kan communiceren! Het was zo lief want ik zat op een stoel en op een gegeven moment komt er een hele groep kinderen aangerend en ze springen je om je nek, gaan op je schoot zitten, knuffelen je en kussen je op je wang, dat was zo lief! Het schijnt dat het onderwijs in ghana erg slecht is en dat er nog veel in valt te verbeteren, ze willen graag dat wij observeren en meedenken dus ik ben erg benieuwd, heb erg veel zin om aan de slag te gaan maandag!

Ook door het dorp lopen is hier een hele belevenis! Alle mensen willen weten wie je bent en met je praten. Ze roepen de hele tijd: Obruni, obruni, how are you? En alle kinderen zwaaien en lopen met je mee. Zo leuk, de mensen hier zijn erg gastvrij, open en behulpzaam. Soms is het net of je een of andere beroemdheid bent haha omdat wij dat natuurlijk totaal niet gewend zijn...
Maar ze zijn gewoon erg geinteresseerd in de 'nieuwelingen'

Vandaag zijn anna en ik naar kumasi geweest, dat was een behoorlijk reis en het was ontzettend druk! Ik heb gelukkig wel een ghanese simkaart kunnen kopen met internet.
Want alles is zo bijzonder en het is zo mooi om mee te maken maar het is ook fijn om in deze totaal andere wereld soms even contact te kunnen hebben met thuis :)