Oriëntatie - Reisverslag uit Accra, Ghana van Melissa Koetter - WaarBenJij.nu Oriëntatie - Reisverslag uit Accra, Ghana van Melissa Koetter - WaarBenJij.nu

Oriëntatie

Door: melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

14 Oktober 2013 | Ghana, Accra

Op dit moment zit ik in het pink hostel in Accra, ik deel hier een kamer met 3 andere vrijwilligsters. Ze komen uit zwitserland, duitsland en oostenrijk.
Samen doen we ook de orientatie week, erg leuk! Hoewel ik wel moet zeggen dat ik het nog lastig vind om ineens alleen maar in een andere taal te communiceren maar dat went snel genoeg...

Vanochtend hebben we allerlei informatie gekregen over de cultuur en het land en hebben we een lesje twi (lokale taal) dat was nog best lastig haha
S middags zijn we naar het strand geweest.

Onderweg in de auto heb ik mijn ogen uitgekeken. Het is een grote chaos van heel veel auto's die elkaar nauwelijks de ruimte gunnen, fietsers die gewoon tussen de auto's door fietsen en mensen die midden op straat lopen. En er lopen allemaal vrouwen langs de kant van de weg met handelswaar op hun hoofd, je kunt het zo gek niet bedenken, kleding, naaimachines, grote schalen met fruit, alles dragen ze op hun hoofd alsof het niks is.
En de mensen hier zijn ontzettend open en gastvrij, morgen gaan we een busrit maken door Accra, kan niet wachten om meer te zien!
Morgen ga ik eens een poging doen wat meer foto's te maken...
Dat was het voor vandaag :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Melissa

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 5538

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 08 December 2013

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: