Aankomst - Reisverslag uit Accra, Ghana van Melissa Koetter - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Accra, Ghana van Melissa Koetter - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Melissa

14 Oktober 2013 | Ghana, Accra

Na een vliegreis van 8 uur ben ik eindelijk in Accra! Een vliegreis die overigens niet bepaald voorbij vloog moet ik zeggen...
Ik kwam rond 9 uur ghanese tijd op het vliegveld( het is hier 2 uur vroeger) meteen merkte ik al dat het klimaat even wennen is, het was om dit tijdstip nog 28 graden!
Eenmaal aangekomen op het vliegveld kom je binnen in een chaos van mensen die allemaal staan te wachten voor de paspoortcontrole, ik heb 1,5 uur in de rij gestaan, toen ik vervolgens aan de beurt was en vervolgens wel 4 keer mijn vingerafdrukken heb moeten laten scannen kreeg ik het wel een beetje benauwd haha maar gelukkig niks aan de hand..
Maar dan het volgende obstakel: de bagage, zodra ik mijn tas op een bagagetrolley had gezet kwam er een mannetje aangesneld die het karretje uit mijn handen pakte en door alle mensen heen sjeeste met mijn bagage dus ik besloot er maar snel achteraan te hobbelen.. Vervolgend wordt er om 20 euro gevraagd want door hem is je immers je tas niet gecontroleerd en hij kan er voor zorgen dat het alsnog gebeurd oke' ik maar blijven volhouden dat ik geen geld, vervolgens is me nog 3x om 'fooi' gevraagd door personeel daar, uiteraard gezegd dat ik niks heb.
Nadat een taxi chaffeur me achtervolgde kwam dan gelukkig het bordje van syto tegen, de partnerorganisatie in Ghana. Dat was even vervelend moment maar gelukkig allemaal goed gegaan!

Er was nog een ander meisje dat ook net was geland, zij komt uit oostenrijk en blijk dat ze in hetzelfde gastgezin komt te wonen en hetzelfde gastgezin gaat werken, erg leuk, opluchting ik ben dus niet alleen!

In de bus naar het hostel had ik de eerste muggenbult al te pakken, welkom in afrika! In het hostel was het meteen naar boven, in onze kamer lagen al 3 andere dames te slapen dus er wss niet echt tijd om rustig je ding te doen, dus snel klaar maken voor bed...
Slapen was erg lastig, natuurlijk veel te druk in mijn hoofd, helemaal lek geprikt door de muggen(8x in mijn gezicht geprikt)! En de ventilator vol in mijn gezicht waardoor ik verkouden ben nu, gelukkig had lieve mams geadviseerd neusdruppels te kopen, komen meteen van pas ;)

Het is nu 6 uur in de ochtend, naar een iet wat korte nacht ga ik zo opstaan, we worden zo opgehaald door syto en we gaan vandaag naar het strand.
Heb nog niet veel kunnen zien in het donker dus ik ben erg benieuwd!

Tot snel

  • 14 Oktober 2013 - 08:28

    Melissa Koetter:

    Ze gaat werken in hetzelfde weeshuis moet er uiteraard staan ;)

  • 14 Oktober 2013 - 10:29

    Niels:

    Nou dus je gaat vandaag lekker genieten van het mooie weer.
    Veel plezier ;)

  • 14 Oktober 2013 - 12:18

    Annick:

    Super leuk dat je avondtuur nu eindelijk gaat beginnen! Doe iedereen bij syto de groetjes van me, veel plezier op labadi beach! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Melissa

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 5534

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 08 December 2013

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: