Op naar huis.... - Reisverslag uit Bekwai, Ghana van Melissa Koetter - WaarBenJij.nu Op naar huis.... - Reisverslag uit Bekwai, Ghana van Melissa Koetter - WaarBenJij.nu

Op naar huis....

Blijf op de hoogte en volg Melissa

07 December 2013 | Ghana, Bekwai

Zo het is alweer tijd voor mijn laatste reisverslag. Pff ongelovelijk hoe snel de tijd is gegaan, ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik alweer 2 maanden weg ben..

De afgelopen 2 weken heb ik vooral genoten van de kids in het weeshuis, ik heb nog een school bezocht met caoihme en we hebben een meeting voor hiv-patiënten bijgewoond.

Afscheid nemen van de kids was wel even lastig, kan me nauwelijks voorstellen dat ik morgen alweer thuis ben. Zie wel een beetje op tegen de terugreis trouwens. Het is 5,5 uur vliegen naar portugal, daar maak ik een tussenstop van 8 uur en dan is het nog eens 3 uur vliegen naar amsterdam. Aan de andere kant, lang wachten, reizen en vervelen ben ik hier inmiddels wel gewend haha ;)

Veel mensen vragen me de laatste dagen of ik blij ben dat ik weer naar huis kan of dat ik liever was gebleven. Moeilijke vraag. Ik heb een beetje gemengde gevoelens. Ik ga de kinderen en de familie erg missen, ook de vrijwilligers waar ik ontzettend leuk mee heb samengewerkt en gereisd. Verder ga ik het weer missen, de gastvrijheid en behulpzaamheid van de mensen, het gemak waarmee alles gaat, geen stress, het feit dat alles mogelijk is, de grappige dingen die ik hier regelmatig mee maak, het heerlijke etenen de prachtige omgeving.

Aan de andere kant verheug ik me er ook ontzettend op om: mijn vrienden en familie weer te zien, een warme douche te kunnen nemen, op een fatsoenlijk bed te kunnen slapen, over straat te kunnen lopen zonder elke keer obruni te worden genoemd of te worden aangestaard, naar de winkel te kunnen gaan zonder over elke prijs te hoeven onderhandelem, naar een restaurant te gaan zonder uren te hoeven wachten, niet zonder stroom of water te zitten 4 keer per week of alleen over straat te kunnen in het donker. En waar ik me het meest op verheug is dat mijn lieve moeder mijn favoriete gerecht klaar heeft staan als ik thuis kom: hachee met rooie kool en aardappelpurree :D

Ik heb natuurlijk ook wel mindere momenten gehad maar over het algemeen kan ik terugkijken op een hele mooie ervaring waarin ik heel veel geleerd heb, vooral over mezelf!
Ik ben heel blij dat ik dit gedaan heb en ook erg blij dat ik blijkbaar een hele goeie weerstand heb want ik ben geen enkele keer ziek geweest.

En dan nu tijd voor de terugreis...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Bekwai

Melissa

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 5519

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 08 December 2013

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: