Op de helft - Reisverslag uit Bekwai, Ghana van Melissa Koetter - WaarBenJij.nu Op de helft - Reisverslag uit Bekwai, Ghana van Melissa Koetter - WaarBenJij.nu

Op de helft

Blijf op de hoogte en volg Melissa

10 November 2013 | Ghana, Bekwai

Vandaag ben ik precies een maand in ghana. Ik zit dus alweer op de helft! In het begin ging de tijd niet zo snel maar de laatste 2 weken vliegt de tijd echt voorbij.
Het werk in het weeshuis is leuk en ik begin steeds meer te wennen aan het afrikaanse leven, zelfs aan de hitte! Hoewel ik vaak nog wel erg moe ben maar dat komt ook omdat ik elke dag rond 6 uur opsta, zelfs in de weekenden. Sinds deze week slaap ik ook erg slecht, in de straat wonen namelijk een aantal moslims en deze beginnen standaard om kwart voor 4 's nachts ontzettend hard te zingen. Maar wie went went het straks en slaap ik er doorheen ;)

Vorig weekend zijn we naar Mole national park geweest samen met nog 20 andere vrijwilligers. Het was een behoorlijk lange reis, 8 uur maar zeker de moeite waard! Een heel mooi natuurgebied. De eerste dag hebben we een jeep safari gedaan en de tweede dag zijn we gaan lopen. Ik heb apen gezien, antilopes en olifanten.

De afgelopen week in het weeshuis heb ik in de school geholpen in plaats van in de nursery. Erg interessant! Mijn dagen zien er nu ook iets anders uit. Ik begin om 8 uur en de school is om half 3 uit, dus nu kunnen we rond 3 uur huis, dat is wel fijn.

Dit weekend zijn we naar cape coast geweest met de vrijwilligers uit het weeshuis. Echt een super weekend gehad!
Het is er erg toeristisch dus we waren eens niet de enige blanken, ofterwijl: je valt niet meteen op. Ook is cape coast erg rustig vergeleken met het leven hier. Heerlijk even ontspannen dus. Weer helemaal klaar voor een nieuwe werkweek in het weeshuis ;)

Sinds donderdag moeten anna en ik onze kamer delen met een derde vrijwilliger, een meisje uit ierland.We zijn nu met 9 in huis, gezellig druk dus ;)
Dat was het voor deze week, tot.snel!

  • 11 November 2013 - 09:43

    Manon - Activity Int.:

    Hai Melissa!! Wat een belevenissen weer! Super dat je al zoveel hebt gezien van Ghana. Geniet er nog maximaal van, nu gaat het inderdaad heel erg snel.. Heel veel plezier nog! Groetjes Manon - Activity International

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Bekwai

Melissa

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 5518

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 08 December 2013

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: